Arkadiusz Drabicki
![]() |
mgr inż. Arkadiusz DrabickiAsystent |
Zainteresowania naukowe:
- modelowanie i planowanie systemów transportowych,
- badania zachowań komunikacyjnych,
- zastosowanie ITS w transporcie,
- optymalizacja sieci transportu zbiorowego,
- analizy efektywności inwestycji transportowych.
Wybrane publikacje naukowe:
Nr ORCID: 0000-0001-8191-6886
- Drabicki, A., Cats, O., Kucharski, R., Fonzone, A., & Szarata, A. (2023). Should I stay or should I board? Willingness to wait with real-time crowding information in urban public transport Research in Transportation Business & Management
- Drabicki, A., Kucharski, R. & Cats, O. (2022). Mitigating bus bunching with real-time crowding information. Transportation, 1-28.
- Drabicki, A., Kucharski, R., Cats, O., & Szarata, A. (2021). Modelling the effects of real-time crowding information in urban public transport systems. Transportmetrica A: Transport Science, 1-39.
- Drabicki, A. A., Islam, M. F., & Szarata, A. (2021). Investigating the Impact of Public Transport Service Disruptions upon Passenger Travel Behaviour—Results from Krakow City. Energies, 14(16), 4889.
- Drabicki, A., Cats, O., & Kucharski, R. (2021,). The potential of real-time crowding information in reducing bus bunching under different network saturation levels. In 2021 7th International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS) (pp. 1-6). IEEE.
- Drabicki, A., Szarata, A., & Kucharski, R. (2020). Suppressing the effects of induced traffic in urban road systems: impact assessment with macrosimulation tools-results from the city of Krakow (Poland). Transportation Research Procedia, 47, 131-138.
- Kucharski, R., Drabicki, A., Paszkowski, J., & Szarata, A. (2020). Lewis–Mogridge Points: A Nonarbitrary Method to Include Induced Traffic in Cost-Benefit Analyses. Journal of Advanced Transportation, 2020.
- Gora, P., Katrakazas, C., Drabicki, A., Islam, F., & Ostaszewski, P. (2020). Microscopic traffic simulation models for connected and automated vehicles (CAVs)–state-of-the-art. Procedia Computer Science, 170, 474-481.
- Kucharski, R., Drabicki, A., Żyłka, K., & Szarata, A. (2019). Multichannel queueing behaviour in urban bicycle traffic. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 19(2).
- Drabicki, A., Szarata, A., & Kucharski, R. (2019). Modelowanie skutków zjawiska wzbudzenia (tłumienia) ruchu w analizach efektywności miejskich inwestycji drogowych.
- Drabicki, , A., Szarata, A., & Kucharski, R. (2018). Analiza symulacyjna postulowanych zmian w ciągu III oraz II obwodnicy Krakowa i ich oddziaływania na układ drogowy miasta pod kątem potencjalnego zjawiska ruchu wzbudzonego. Transport Miejski i Regionalny.
- Drabicki, A., Kucharski, R., Cats, O., & Fonzone, A. (2017). Simulating the effects of real-time crowding information in public transport networks. In 2017 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS) (pp. 675-680). IEEE.
- Drabicki, A., Kucharski, R., & Szarata, A. (2017). Modelling the public transport capacity constraints’ impact on passenger path choices in transit assignment models. Archives of Transport, 43.
- Kucharski, R., & Drabicki, A. (2017). Estimating macroscopic volume delay functions with the traffic density derived from measured speeds and flows. Journal of Advanced Transportation, 2017.
- Drabicki, A., Kucharski, R., & Szarata, A. (2016). Zastosowanie ograniczeń przepustowości sieci transportu publicznego w makroskopowym modelu rozkładu ruchu. Transport Miejski i Regionalny.
- Szarata, A., & Drabicki, A. (2016). Prognozowanie ruchu drogowego związanego z organizacją Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, (111), 522-530.
- Drabicki, A., Ostaszewski, P., & Siwek, K. (2016). Koncepcja testowego wdrożenia żółtych pól na skrzyżowaniach. Transport Miejski i Regionalny.
Udział w projektach naukowo-badawczych:
- 2019 - 2020 - NAWA, Program im. Iwanowskiej - Developing the simulation tools for analysing the impact of real-time crowding information in public transport networks - pobyt naukowy na TU Delft (Holandia) - główny wykonawca
- 2021 - ; - NCBiR i EEA/Norway Grants - CoMobility: Co-designing inclusive mobility - lider: Uniwersytet Warszawski
- 2016 - 2018 - NCBiR i GDDKiA, program RID I-62 - Zasady prognozowania ruchu drogowego z uwzględnieniem innych środków transportu
- 2015 i 2017 - EU COST Action TU1004, TU1305 - wizyty naukowe (STSM) na Edinburgh Napier University (UK) - Analysing the impacts of real-time travel information and system overcrowding on passengers' travel behaviour in public transport networks
- 2015 - 2016 - UM Warszawa - Wykonanie Warszawskiego Badania Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu.
Doświadczenie praktyczne - w zakresie budowy modeli ruchu, studiów i analiz transportowych, m. in.:
Warszawa (2016/17, 2022), Kraków (2014, 2021/22), Wrocław (2014), Mazowsze (2015, 2019), Małopolska (2013), Kielce (2017), Tarnów (2018).